Kuvaus
Esittäjä: IT-kehittämispäällikkö Katri Tunttunen ja projektipäällikkö Minna Heino
Hankinnan kohteen, menettelyn ja kokonaishinta
Hankinnan kohteena on Satakunnan hyvinvointialueen digiasiointialustana toimivan Sata-sovelluksen ja laboratorion Vihta-ajanvarauksen välinen integraatio siltä osin kuin toteutus ei sisälly jo olemassa oleviin hankinta- ja käyttöönottosopimuksiin.
Hankinta mahdollistaa asiakkaille sujuvan laboratorioaikojen hallinnan Sata-sovelluksessa. Laboratorioajanvaraus toteutetaan integraation avulla Sata-sovelluksessa siten, että palveluiden taustajärjestelmä Vihta ei näy Sata-sovelluksessa asiakkaalle. Asiakas tunnistautuu vahvasti vain kerran ja hänen on Sata-sovellusta käyttäen mahdollista nähdä, varata ja siirtää / perua laboratorioaikojaan. Asiakkailla säilyy toistaiseksi myös mahdollisuus käyttää ajanvarauspalveluita erillisen Vihdan kansalaisportaalin kautta. Ammattilaiset toteuttavat ajanvarausten hallintaa Vihdan ammattilaisen käyttöliittymän kautta.
Hankinta toteutetaan osana Satakunnan hyvinvointialueen OmaSata tuottavuus- ja talousohjelman (ent. Muutosohjelma) toimeenpanoa (aluehallituksen päätös Muutosohjelmasta 28.8.2023).
Hankintamenettely
Hankinnan ennakoitu arvo ei ylitä lain julkisista hankinnoista (1397/2016) 25 §:n mukaista kansallista kynnysarvoa (60 000 €).
Hankinta on suorahankinta. Kyseessä on hankinta In-House-yhteisöltä. 2M-IT Oy on keväällä 2024 kilpailuttanut digiasiointialustan Satakunnan ja Varsinais-Suomen hyvinvointialueille. Vihta-ajanvarauksen ja Sata-sovelluksen välisen integraation toteutus edellyttää jo aiemmin hankitun 2M-IT:n sekä Terveystalon (Sata-sovellus) asiantuntijatyön ohella Netorek Oy:n (Vihta) asiantuntijatyötä. Nyt tehtävä hankinta on aiempia hankinta- ja käyttöönottosopimuksia täydentävä. Hankinta sisältää Netorek Oy:n asiantuntijatyötä. Vihta-ajanvatauksen jatkuvan palvelun laajentaminen toteutetaan erillisellä päätöksellä. Integraatio on määrä ottaa käyttöön 23.9.2025.
Esitämme, että laboratorion Vihta-ajanvarauksen ja Sata-sovelluksen välinen integraatio hankitaan 2M-IT:ltä tarjouksen QUO-06025-F2D8G9 mukaisesti, enintään kokonaishintaan 9 100 euroa (alv 0 %). Veloitus tapahtuu kuukausittain toteuman mukaisesti. Kokonaishinta koostuu seuraavista:
-Käyttöönoton ja käyttöönottovaiheessa tunnistettavien mahdollisten lisävaatimusten suunnittelun asiantuntijatyö, Netorek Oy
Hankinnan kohde on toteutettava kokonaisuudessaan 31.12.2025 mennessä.
Hankinnasta solmitaan erillinen sopimus. Palveluntarjoaja velvoitetaan toimittamaan tilaajalle tilaajavastuulain mukaiset selvitykset sekä tiedot yrityksen tosiasiallisista omistajista ja edunsaajista ennen sopimuksen allekirjoittamista. Mikäli edellä mainituissa tapahtuu muutoksia ennen 31.12.2025, tulee niistä informoida tilaajaa viipymättä. Hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätös perusteluineen ja valitusosoituksen tiedoksi.
Laskutusohjeet toimittajalle:
Satakunnan hyvinvointialueen toimittajien laskutusohjeet löytyvät osoitteesta: https://satakunnanhyvinvointialue.fi/tietoa-meista/yhteystiedot/laskutus/
Seuraavat tiedot tulee merkitä tilaajalle toimitettavaan laskuun tätä hankintaa koskien:
- Viite: T-1810004
- Projektinumero: 960102010_00016
- Projektin nimi: LTA23