§ 86 Digiasiointialustaratkaisun Käyttöönottovaiheen työt

Lataa 

SATAHADno-2024-7270

Päätöspäivämäärä

29.8.2024

Päätöksen tekijä

Tutkimus- ja kehitysjohtaja

Päätöksen peruste

Hyvinvointialueen hankinta- ja sopimusohjeen mukaan viranhaltijan päätösvalta hankintasuunnitelman ulkopuolissa hankinnoissa on seuraava:

Vastuuyksikön päällikkö: Voi päättää omaa vastuuyksikköään koskevista hankinnoista seuraavasti: kansallisen kynnysarvon (60 000 €) alittavat tavara- tai palveluhankinnat.

Toimintasäännön mukainen valtuus.

Ulkoisen rahoituksen hankkeiden osalta tutkimus- ja kehitysjohtaja ei ole sidottu sopimus- ja hankintaohjeen mukaisiin määrällisiin rajoituksiin. Näissä hankkeiden sisäisissä hankinnoissakin noudatetaan kuitenkin sopimus- ja hankintaohjeen mukaisia menettelytapoja, ellei hankerahoituspäätöksestä erityisesti muuta johdu.

Päätös perustuu strategian ja järjestämisen vastuualueen toimintasäännön kohtaan 5.2.1.4.c.

Kuvaus

Esittäjä: Digijohtaja Jani Lavonen ja projektipäällikkö Minna Heino

Hankinnan kohteen, menettelyn ja kokonaishinta

Hankinnan kohteena on uuden digiasiointialustan vaiheistetun käyttöönoton edellyttämät 2M-IT:n käyttöönottovaiheen työt. Hankinta toteutetaan osana Satakunnan hyvinvointialueen Muutosohjelman toimeenpanoa (aluehallituksen päätös Muutosohjelmasta 28.8.2023).  

Hankintamenettely

Hankinnan ennakoitu arvo ylittää lain julkisista hankinnoista (1397/2016) 25 §:n mukaisen kansallisen kynnysarvon (60 000 €).

Hankinta on suorahankinta. Kyseessä on hankinta In-House-yhteisöltä, joka toimii hankintalaissa tarkoitettuna hankintayksikkönä.

Digiasiointialustan käyttöönotto edellyttää Sata-alueen ja Terveystalon käyttönottotoimien lisäksi 2M-IT:n toteuttamaa käyttöönoton työtä. Käyttöönottovaiheen kautta Satakunnan hyvinvointialueen digiasiointialusta saadaan  käyttöön määriteltyjen vaatimusten mukaisesti Q4/2024 – Q2/2025 suunniteltujen käyttöönottojen edellyttämällä tavalla ja laajuudella.

Esitämme, että digiasiointialustan käyttöönottovaiheen työt hankitaan kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen tehneeltä 2M-IT:ltä kokonaishintaan 345 320 euroa (alv 0 %).  Kokonaishinta koostuu seuraavista:

  • 2M-IT:n asiantuntijatyö
  • Lifecare potilastietojärjestelmä -integraatioiden edellyttämä TietoEvryn työ
     

Digiasiointialustan käyttöönottovaiheen työt on toteutettava kokonaisuudessaan 30.9.2025 mennessä.

Hankinnasta solmitaan erillinen sopimus. Palveluntarjoaja velvoitetaan toimittamaan tilaajalle tilaajavastuulain mukaiset selvitykset sekä tiedot yrityksen tosiasiallisista omistajista ja edunsaajista ennen sopimuksen allekirjoittamista. Mikäli edellä mainituissa tapahtuu muutoksia ennen 30.9.2025, tulee niistä informoida tilaajaa viipymättä. Hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätös perusteluineen ja valitusosoituksen tiedoksi.

Laskutusohjeet toimittajalle:

Satakunnan hyvinvointialueen toimittajien laskutusohjeet löytyvät osoitteesta: https://satakunnanhyvinvointialue.fi/tietoa-meista/yhteystiedot/laskutus/

Seuraavat tiedot tulee merkitä tilaajalle toimitettavaan laskuun tätä hankintaa koskien:

  • Viite: T-1810004
  • Projektinumero: 960102010_00016
  • Projektin nimi: LTA23

 

 

Päätös

Päätän, että Digiasiointialustaratkaisun Käyttöönottovaiheen työt hankitaan esityksen mukaan 2M-IT:ltä, enintään kokonaishintaan 345 320 euroa (alv 0 %).

Allekirjoitus

Mari Niemi tutkimus- ja kehitysjohtaja

Organisaatiotieto

Strategia ja järjestäminen