§ 30 Radiomainonnan ja digitaalisen audiomainonnan, radiotuotannon ja huomioarvotutkimusten sekä haastattelukokonaisuuden hankinta Sataelämää-asukasviestinnän ja ja -osallisuuden toteutukseen

Lataa 

SATAHADno-2025-13459

Päätöspäivämäärä

5.12.2025

Päätöksen tekijä

Viestintäpäällikkö

Päätöksen peruste

Hyvinvointialueen hankinta- ja sopimusohjeen mukaan viranhaltijoiden päätösvalta hankintasuunnitelman ulkopuolissa hankinnoissa ovat seuraavat:

Vastuuyksikön päällikkö: Voi päättää omaa vastuuyksikköään koskevista hankinnoista seuraavasti: kansallisen kynnysarvon (60 000 €) alittavat tavara- tai palveluhankinnat

 

Kuvaus

Viestintäasiantuntija Maarit Salminen 3.12.2025:

"Asukasviestintä ja -osallistaminen on tärkeä osa Satakunnan hyvinvointialueen avaintoimintoja. Viestinnän ja markkinoinnin tarkoitus on tukea sujuvaa asiakaskokemusta ja palveluviestintää. Satakunnan asukkaille, asiakkaille ja muille sidosryhmille viestitään laajasti hyvinvointialueen palveluista Sataelämää-teemalla. 

Palveluiden ja toimintatapojen uudistuminen kohdennuksena ovat muun muassa digitaaliset palvelut,  Sata-sovellus, sote-keskukset ja sote-pisteet, päivystysapunumero 116 117, liikkuvat palvelut, asiakasosallistaminen, bränditunnettuus sekä työnantajakuva ja rekrytointiviestintä. 

Tarjousta radiomainonnasta, digitaalisen audion mainonnasta, kampanjoiden huomioarvotutkimuksesta sekä radiotuotannosta on pyydetty Bauer Medialta. Hankinta toteutetaan suorahankintana. Hankinnan arvo jää alle hankintalain soveltamisen kynnysarvon (60.000 €), mutta ylittää hyvinvointialueen hankinta- ja sopimusohjeen mukaisen kynnysarvon (20 000 €). Hankintaohjeen mukaan suorahankintaa voidaan käyttää seuraavissa tilanteissa: 

- hankinnan kohteelle on vain yksi mahdollinen toimittaja 

Bauer Median tarjoama kokonaisuus yhdessä Radio Ramonan kanssa pystyy toteuttamaan kattavasti kohderyhmä huomioiden Satakunnan alueella radiomainontaa hyvinvointialueen tavoitteiden ja tarpeiden mukaisesti. 

 

Hankintapäätös ajalle 3/2026-2/2027 sisältää: 

  • Bauer Medialta Satakunnan hyvinvointialueen radiomainontaa (Radio Pori, Iskelmä, Nostalgia, Kasari ja Radio City, mainokset 20 sek. 900 toistoa / kanava, yhteensä 4 500 toistoa),
  • Digitaalisen audion mainontaa AudioXi-verkostossa (180 000 kuuntelukertaa), kampanjoiden huomioarvotutkimukset (2 laadullista tutkimusta) sekä radiotuotantoa BAD Agencyllä tarjouksen mukaisesti,  
  • samansisältöistä radiomainontaa Etelä-Satakunnassa raumalaisessa Radio Ramonassa (yhteensä 200 toistoa).

Hankinnan kokonaiskustannukset ovat tarjouksen (liitteenä) mukaan 29.700,00 € + alv.  

Palveluntuottajan kanssa solmitaan erillinen sopimus, jossa määritellään tarkemmin palvelun sisältö sekä palvelun toteuttamiseen liittyvät käytännöt. 

Esitän hankittavaksi yllä mainittua kokonaisuutta radiomainonnan ja digitaalisen audiomainonnan, radiotuotannon ja huomioarvotutkimusten sekä haastattelukokonaisuuden hankinta Sataelämää-asukasviestinnän ja -osallisuuden toteutukseen."

 

Päätös

Päätän hankkia radiomainonnan ja digitaalisen audiomainonnan, radiotuotannon ja huomioarvotutkimusten sekä haastattelukokonaisuuden hankinnan Bauer Medialta Sataelämää-asukasviestinnän ja -osallisuuden toteutukseen, kokonaishintaan 29.700 euroa + alv.

 

Laskutustiedot toimittajalle 

Satakunnan hyvinvointialueen toimittajien laskutusohjeet löytyvät osoitteesta: https://satakunnanhyvinvointialue.fi/tietoa-meista/yhteystiedot/laskutus/ 

Seuraavat tiedot tulee merkitä tilaajalle toimitettavaan laskuun tätä hankintaa koskien: 

  • kustannuspaikka 9601204001 
  • laskutusviite T-1204001
  • laskutus 16.12.2025 mennessä.

 

Allekirjoitus

Sini Gahmberg, viestintäpäällikkö

Organisaatiotieto

Hallintopalvelut