§ 33 Brändin kehittäminen strategian pohjalta

Lataa 

SATAHADno-2025-13547

Päätöspäivämäärä

9.12.2025

Päätöksen tekijä

Viestintäpäällikkö

Päätöksen peruste

Vastuuyksikön päällikkö: Voi päättää omaa vastuuyksikköään koskevista hankinnoista seuraavasti: kansallisen kynnysarvon (60 000 €) alittavat tavara- tai palveluhankinnat.  

Kuvaus

Viestintäasiantuntija Maarit Salminen:  

Asukasviestintä ja -osallistaminen on tärkeä osa Satakunnan hyvinvointialueen avaintoimintoja. Viestinnän ja markkinoinnin tarkoitus on tukea sujuvaa asiakaskokemusta ja palveluviestintää. Satakunnan asukkaille, asiakkaille ja muille sidosryhmille viestitään laajasti hyvinvointialueen palveluista Sataelämää-, Satatekoa-, Satauraa strategisilla teemoilla, jotka vaikuttavat brändiin ja mielikuvaan Satakunnan hyvinvointialueesta.  

Satakunnan Hyvinvointialueella on voimassa oleva sopimus Markkinointiviestinnän palveluista ( 24-004-01-02) ja tarjousta brändin, brändikirjan ja strategian valmisteluun liittyvästä kehittämisestä on pyydetty sopimuskumppani Moods Oy:ltä. Hinnat perustuvat kilpailutettuihin sopimushintoihin. 

Laskutustiedot toimittajalle  

Seuraavat tiedot tulee merkitä tilaajalle toimitettavaan laskuun tätä hankintaa koskien:  

Hankinta on osa LTR23-rahoitusta. Satakunnan hyvinvointialueen toimittajien laskutusohjeet löytyvät osoitteesta: https://satakunnanhyvinvointialue.fi/tietoa-meista/yhteystiedot/laskutus/ 

Seuraavat tiedot tulee merkitä tilaajalle toimitettavaan laskuun tätä hankintaa koskien: 

  • • kustannuspaikka 9601810004 
  • • projektinumero 960102010_00016 
  • • laskutusviite T-1810004. 

 
Hankintapäätös sisältää:  

Aiemmin toteutetun brändikäsikirjan päivitys: 

  • - visuaalisen ilmeen tarkennukset 
  • - brändin identiteetin päivitys 
  • - mahdolliset rakenteelliset tai sisällölliset muutokset ja täydennykset 

Strategiaprosessiin liittyvät viestinnälliset työt ja viestinnällisten materiaalien valmistelu osallisuuden tukemiseksi 

Työvaiheet ja tarjous: 

  • - Aloitusvaihe ja projektijohto, 1.425 € 
  • - Määrittely- ja muotoiluvaihe, 6.525 € 
  • - Jalkautusvaiheen valmistelut, 3.000 € 

Palveluntuottajan kanssa määritellään tarkemmin palvelun sisältö sekä palvelun toteuttamiseen liittyvät käytännöt. Töiden toteutus on joulukuussa 2025. 

Esitän hankittavaksi brändin ja brändikäsikirjan kehittämiseen sekä strategian valmisteluun liittyvät työt, kokonaishintaan 10.950,00 euroa + alv.  

Päätös

Päätän hankkia brändin ja brändikäsikirjan kehittämiseen sekä strategian valmisteluun liittyvät työt, kokonaishintaan 10 950 euroa + alv.  

Allekirjoitus

Sini Gahmberg viestintäpäällikkö  

Organisaatiotieto

Strategia ja järjestäminen