§ 40 Digiasiointialustanprojektin 1. vaiheen 2M-IT lisätyöt ja 2. vaiheen töiden suunnittelu ja valmistelu

Lataa 

SATAHADno-2025-4180

Päätöspäivämäärä

13.5.2025

Päätöksen tekijä

ICT- ja digijohtaja

Päätöksen peruste

Digiasiointialustan käyttöönotto sisältyy Satakunnan hyvinvointialueen muutosohjelmaan, jonka sisällön on hyväksynyt aluehallitus 28.8.2023

Tämä muutosohjelman “ICT- ja digipalveluita kehitetään osana palvelutoimintaa” kohdan hankinnat on valtuutettu ICT- ja digipalveluista vastaavalle viranhaltijalle kyseisen muutosohjelman kohdan budjetoinnin mukaisesti.

Kuvaus

Esittäjä: IT-kehittämispäällikkö Katri Tunttunen ja projektipäällikkö Minna Heino

Hankinnan kohteen, menettelyn ja kokonaishinta

Hankinnan kohteena on Satakunnan hyvinvointialueen Digiasiointialustaprojektin 1. vaiheen 2M-IT lisätyöt ja 2. vaiheen töiden suunnittelu ja valmistelu siltä osin kuin niiden toteutus ei sisälly jo olemassa oleviin hankinta- ja käyttöönottosopimuksiin. Hankinta mahdollistaa, että digiasiointialusta saadaan käyttöön projektissa määriteltyjen vaatimusten mukaisesti 1. vaiheen osalta sekä saavutetaan valmius aloittaa 2. vaiheen käyttöönottojen toteutus 08/2025 alkaen. Hankinta toteutetaan osana Satakunnan hyvinvointialueen Muutosohjelman toimeenpanoa (aluehallituksen päätös Muutosohjelmasta 28.8.2023). 

Hankintamenettely

Hankinnan ennakoitu arvo ei ylitä lain julkisista hankinnoista (1397/2016) 25 §:n mukaista kansallista kynnysarvoa (60 000 €).

Hankinta on suorahankinta. Kyseessä on hankinta In-House-yhteisöltä. 2M-IT Oy on keväällä 2024 kilpailuttanut digiasiointialustan Satakunnan ja Varsinais-Suomen hyvinvointialueille. Digiasiointialustan käyttöönotto toteutetaan vaiheistetusti ennalta laaditun käyttöönottosuunnitelman mukaan. Käyttöönottojen aikataulun mukainen toteutus edellyttää 1. vaiheen osalta lisätyötä sekä 2. vaiheen osalta suunnittelu- ja valmistelutöiden käynnistämistä kevään 2025 aikana. Nyt tehtävä hankinta on aiempia hankinta- ja käyttöönottosopimuksia täydentävä. Hankinta sisältää 2M-IT:n asiantuntijatyötä aikavälillä 22.4 – 30.6.2025.

Esitämme, että Digiasiointialustaprojektin 1. vaiheen 2M-IT lisätyöt ja 2. vaiheen töiden suunnittelu ja valmistelu hankitaan 2M-IT:ltä tarjouksen QUO-05752-B4W0N6 mukaisesti, enintään kokonaishintaan 17 600 euroa (alv 0 %). Veloitus tapahtuu kuukausittain toteuman mukaisesti. Kokonaishinta koostuu seuraavista:

  • Asiantuntijatyöt, 2M-IT
  • Mahdolliset matkakorvaukset, 2M-IT

Hankinnan kohde on toteutettava kokonaisuudessaan 31.12.2025 mennessä.

Hankinnasta solmitaan erillinen sopimus. Palveluntarjoaja velvoitetaan toimittamaan tilaajalle tilaajavastuulain mukaiset selvitykset sekä tiedot yrityksen tosiasiallisista omistajista ja edunsaajista ennen sopimuksen allekirjoittamista. Mikäli edellä mainituissa tapahtuu muutoksia ennen 31.12.2025, tulee niistä informoida tilaajaa viipymättä. Hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätös perusteluineen ja valitusosoituksen tiedoksi.

Laskutusohjeet toimittajalle:

Satakunnan hyvinvointialueen toimittajien laskutusohjeet löytyvät osoitteesta: https://satakunnanhyvinvointialue.fi/tietoa-meista/yhteystiedot/laskutus/

Seuraavat tiedot tulee merkitä tilaajalle toimitettavaan laskuun tätä hankintaa koskien:

  • Viite: T-1810004
  • Projektinumero: 960102010_00016
  • Projektin nimi: LTA23

Päätös

Päätän hankkia Digiasiointialustaprojektin 1. vaiheen 2M-IT lisätyöt ja 2. vaiheen töiden suunnittelun ja valmistelun oheisen esityksen mukaan 2M-IT:ltä, enintään kokonaishintaan 17 600 euroa (alv 0 %).

Allekirjoitus

Jani Lavonen ICT- ja digijohtaja

Organisaatiotieto

Strategia ja järjestäminen